Monday, August 6, 2007

Bloggen

The times they are a-changing...
In deze tijd van allerlei dingen met e- ervoor (omdat het via het internet kan, zo makkelijk!) is het net alsof er zoveel veranderd is in de dagelijkse communicatie.
"Irl" blijft natuurlijk nog steeds een topper, maar ik betrap er mezelf op vaak ,te zeggen of te denken van "heb ik dat al niet op je blog gelezen?" of "moet je eens op mijn blog lezen, heb er een post over geschreven".
Soms ben ik bang om op die manier andere communicatie te verwaarlozen. Ik gooi het immers allemaal te grabbel op het www.
Het medium internet is oneindig, en je kan in cyberspace veel mensen leren kennen, die je misschien anders niet zou hebben ontmoet. En die eventueel wel vrienden kunnen worden. Hopelijk althans, àls het ook irl nog steeds klikt natuurlijk, wanneer de veilige barrière van de pc + modem wegvallen en enkel elkaars gezicht en stem een gespreksvoer overblijven.
In elk geval, ik probeer nog steeds in 't echt bij mensen op bezoek te gaan (al lukt dat minder, maar heeft dat minder met internet te maken dan met volle agenda's of babysittoestanden), ze te bellen, met hen te babbelen zoals in de goeie ouwe tijd ... van 5à10 jaar geleden. En hopelijk vinden zij het de moeite waard om dat ook te blijven doen.

1 comment:

Anonymous said...

по моему мнению: прелестно... а82ч